با حضور مدیران ارشد بانک و شرکتهای زیرمجموعه ارائه شد
تشریح خدمات فناورانه بانک صادرات ایران به صنعت پخش
ظرفیتها، خدمات و محصولات بانک صادرات ایران و شرکتهای تابعه در دومین روز از برپایی هفتمین نمایشگاه و کنفرانس بینالمللی صنعت پخش ایران در یک پنل تخصصی با حضور مدیران ارشد بانک و مسئولان و نمایندگان شرکتهای ابزاری بانک برای فعالان این صنعت تشریح شد.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این نشست تخصصی که با استقبال فعالان صنعت پخش همراه بود، علاوه بر رئیس اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی، مدیران شرکتهای زیرمجموعه بانک از جمله شرکتهای تأمین سرمایه سپهر، کارگزاری بانک صادرات ایران، واسپاری سپهر، بیمه سرمد، هلدینگ صاد، پرداخت الکترونیک سپهر، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، فناوری و راهحلهای هوشمند سپهر و پیشگامان فناوریهای نوین صاد به ارائه توانمندیهای خود برای توسعه همکاری و ارائه آخرین دستاوردهای بانکداری غیرحضوری در حل مشکلات و دغدغههای صنعت پخش کشور پرداختند.
فریدون صالحیان رئیس اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی در این نشست با اشاره به سهم ۹ درصدی صنعت پخش در اقتصاد کشور، بزرگی و اهمیت آن را خاطرنشان کرد و افزود: بانک صادرات ایران با ۷۳ سال سابقه، اثرگذاری در اقتصاد و گستردگی خدمات، نقش ارزندهای در صنعت پخش دارد و تعامل و مراوده بانکی و مالی بیش از ۸۰ درصد شرکتهای بزرگ این صنعت از دهههای گذشته تاکنون با بانک صادرات ایران مؤید همین مطلب است.
او افزود: مشتریان و فعالان صنعت پخش کشور همواره مورد توجه بانک بوده و کمک به رفع مشکلات و دغدغههای آنها نیز در سالهای اخیر با ارائه محصولات نوین و راهبردی بانک بیش از گذشته، مورد توجه بوده است.
صالحیان با اشاره به محصول راهبردی «چکنو» بانک صادرات ایران به عنوان نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی، گفت: امروزه بخش لجستیک و تأمین مالی زیرساختها از مهمترین دغدغههای صنعت پخش است و چکنو ظرفیت بسیار مناسبی برای پاسخگویی به مشکلات این صنعت دارد.
وی گفت: چکنو به دلیل فراهم آوردن بستر مناسب و امن برای جابجایی نامحدود مبلغ چک در هر ساعت از شبانهروز، راهحل مناسبی برای حل مشکلات نقل و انتقال پول و هزینه حمل و نقل کالا در شرایط مختلف از جمله عدم دسترسی به شعب در ساعات تعطیلی و سریعتر از ابزار چک کاغذی است و در این زمینه استقبال بخش زیادی از فعلان اقتصادی از این ابزار پیشرو، نشان از تداوم اعتماد مشتریان به بانک صادرات ایران است.
رئیس اداره کل بانکداری خرد و بازاریابی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸.۵ میلیون برگ چکنو توسط بانک صادرات ایران برای مشتریان صادر شده از پیشتازی این ابزار مهم پولی برای حل بسیاری از دغدغهها و مشکلات صنعت پخش و حتی حل مشکل هزینه حمل بار برای رانندگان خودمالک، در ساعات تعطیلی شعب و ارقام بالاتر ازسقف مجاز ابزارهای متداول بانکداری الکترونیک، خبر داد و گفت: چکنو بانک صادرات ایران به عنوان نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی همچنان پیشرو و مورد اعتماد است.
در این نشست همچنین رضا غلامعلیپور، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه سپهر به بیان گزارشی از توانمندی و قابلیتهای این شرکت در مجموعه بازار سرمایه برای تأمین مالی شرکتهای صنعت پخش پرداخت و گفت: صنعت پخش از جایگاه و اهمیت فراوانی در زندگی روزمره شهروندان برخوردار است و به این اهمیت در دو حوزه پخش مواد غذایی و دارویی به مراتب بیشتر است. اما مهمترین چالشهای این صنعت در مقایسه با سایر صنایع، تأمین مالی خرید داراییهای ثابت از جمله ناوگان حمل و نقل، ساختمان، انبار و خرید سامانههای انبارداری و حسابداری و سامانههای برنامهریزی است.
وی افزود: بهبود و بهسازی داراییهای ثابت یا بعضاً جایگزینی داراییها ممکن است نیاز به تامین منابع داشته که بخشی از آن از طریق بازار پول قابل تهیه است اما برای بخش عمده آنها که دوره بازگشت بیشتری هست، نیاز به تعریف ابزارهای تأمین مالی دیگری از جمله انتشار اوراق است که توسط تأمین سرمایه سپهر بانک صادرات ایران قابل ارائه است.
غلامعلیپور از انتشار ۵۰۰۰ میلیارد تومان اوراق برای صنایع مختلف در تأمین سرمایه سپهر در شش ماه گذشته خبر داد و برای استفاده از ظرفیتهای صندوق این شرکت برای کمک به شرکتهای صنعت پخش اعلام آمادگی کرد.
محمد رحمانی، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران نیز در این نشست به استفاده از ظرفیت تجمیع منابع خرد و کراند فاندینگ برای توسعه کسب و کارهای نوین اشاره کرد و گفت: بر اساس پلتفرمهای آنلاینی که تحت نظر نهادهای ناظر در بازار سرمایه هستند منابع خرد از سرمایهگذاران جمع میشود و این منابع به صورت سرمایهگذاری در طرحهایی که روی این پلتفرمها ارائه شده تجهیز میشود و در کارگزاری بانک صادرات ایران علاوه بر ارائه خدمات عمومی بازار سرمایه و معاملات سهام از این ظرفیتها نیز میتوان برای تأمین مالی کوتاهمدت در صنعت پخش استفاده کرد و کارگزاری بانک صادرات ایران برای ارائه این خدمات آمادگی کامل دارد.
وی ارائه خدمات ویژه زنجیرهای بین شبکه پخش و بورس کالا یا بورس انرژی را از دیگر امکانات این کارگزاری برای صنعت پخش عنوان کرد.

وی افزایش سرمایه و سوددهی و رتبه قابل قبول توانگری مالی این شرکت در صنعت را نقطه قوت این شرکت در کنار حمایت بانک صادرات ایران برای خدمت به صنعت پخش عنوان کرد.

وی توسعه روشهای پرداخت هوشمند و ارائه سرویسهای مدیریت امنیت اطلاعات و سیاست زیرساختهای مورد نیاز توام با لایههای مختلف امنیتی را از مهمترین راهکارهای این هلدینگ برای صنعت پخش پشنهاد کرد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پخش در سال ۱۴۰۳ تقریبا گردش مالی ۹۵۰ هزار میلیارد تومان را تجربه کرده، افزود: صنعت پخش، حجم قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و هم در بخش دارویی و غذایی دامنه وسیعی دارد و با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۰۰ هزار نفری، سهمی مهم در اقتصاد کشور دارد که سهم ارزشمندی است و شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با ۶ درصد سهم از بازار، شرایط مناسبتری برای خدمت به BNPL ها و لندتکها را نیز به این صنعت دارد.

وی افزود: امروز فناوری اطلاعات یک انتخاب نیست بلکه یک الزام هست و صنعت پخش برای پیشرو بودن و تحولآفرین بودن، نیازمند حضور در بخشهای فناورانه است و این امکان برای ما مهیاست و ما میتوانیم این امکانات را در اختیار شما قرار دهیم.


به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: